Core Workout - Body Temple

Šta je to CORE /kor/?

CORE je naziv za specifičnu grupu mišića koja se u novije vreme sve češće pominje kao važna komponenta svakodnevnih aktivnosti čoveka, bilo da je u pitanju kretanje, sedenje ili vežbanje. Ovi mišići su osnovna potpora ljudskom telu, jer stabilizuju kičmu i karlicu, dok istovremeno štite unutrašnje organe i drže kičmeni stub uspravnim. Nalaze se u centralnom delu tela i čine osnovu našeg težišta. Obuhvataju dublje strukture mišićnog tkiva između leđa i stomaka. Sa gornje strane nalazi se dijafragma, a sa donje mišići karličnog dna, poznati još kao “pelvic floor” mišići.

IMG_9236Zbog čega je važno jačati CORE mišiće?

Na osnovu svog profesionalnog, ali i ličnog iskustva u raznim programima vežbanja, slobodno mogu da kažem da smo snažni onoliko koliko je snažan i naš CORE. Usled dugotrajnog sedenja i fizičke neaktivnosti, naš “centar” slabi. Zapostavljanjem ovih mišića telo često zauzima pogrbljen stav. Dodatne tegobe se manifestuju kao opušten stomak, spuštenost ramena, plitko disanje, asimetričnost u dužini i snazi mišića koji drže kičmu, što  vremenom izaziva njene deformitete.

 

Ovaj program čini niz parternih vežbi gde je glavno opterećnje sopstvena težina tela ali se u programu mogu koristiti i rekviziti. Core workout je namenjen svima koji žele da ojačaju posturalne mišiće i poprave svoje držanje. Svaka od vežbi ima dve opcije – početni i napredni nivo tako da se podjednako preporučuje kako početnicima i osobama koje nisu fizički dovoljno aktivne, tako i redovnim vežbačima, za koje je ovaj program pravi izazov i dopuna već postojećim vidovima vežbanja. Jačanjem CORE-a smanjuje se rizik i od povreda tokom drugih vrsta vežbanja.

No classes scheduled