Mama Core - Body Temple

 

VEŽBANJE U TRUDNOĆI

Trudnoća je divan, ali i veoma osetljiv period života svake žene koji nosi sa sobom razne izazove i promene, kako u fizičkom tako i u psihičkom stanju budućih mama. Zbog toga je veoma važna posebna briga o telu i zdravlju tokom i nakon perioda trudnoće .
Nakon utvrđivanja da ne postoje kontraindikacije za vežbanje u trudnoći, žena može početi ili nastaviti sa vežbanjem, uz napomenu da buduće mame koje nisu bile aktivne pre trudnoće povedu računa oko izbora programa i trenera, jer neprilagođeno i nestručno vođen trening može ugroziti Vas i zdravlje Vaše bebe.

Naš studio, pored ostalih programa vežbanja nudi i specijalno dizajniran program vežbi namenjen trudnicama i porodiljama.

 

MAMA CORE – PRENATAL (program vežbanja u trudnoći) 

 

Prenatalni period, od začeća do rađanja podeljen je na tri trimestra: od 1. do 12. nedelje, od 13. do 26. nedelje i od 27. nedelje do rađanja. U skladu sa tim je i osmišljen program, da prati ponaosob trenutno stanje svake buduće mame u grupi. Pre nego što donesete odluku da želite da se priključite našem programu vežbanja Mama Core, neophodno je da prethodno konsultujete svog lekara koji vodi Vašu trudnoću kako biste dobili saglasnost da smete da vežbate.
Program obuhvata vežbe iz pilatesa, joge i fitnesa, repertoar upravo prilagođen najdivnijem periodu svake žene sa cilljem da osnaže i pripreme svoje telo tokom same trudnoće, naročito za porođaj i period koji će nastupiti nakon toga (materinstvo). Akcenat se daje vežbama za istezanje i jačanje posturalnih mišića, koji su izloženi naporu posebno kako trudnoća odmiče, a takođe se usmerenim vežbama utiče na poboljšanje funkcija i pokretljivosti mišićno-tetitvnih i ligamentarnih struktura karlične regije. Na časovima se takođe rade osnovni pokreti i uče pravilni položaji tela koje izvodimo tokom svakodnevnih aktivnosti, kao što su saginjanje, okretanje, podizanje predmeta sa poda i slično kako bi opetrećenje i rizik od povreda kičmenog stuba bio sveden na minimum. Vežbama disanja i različitim tehnikama relaksacije poboljšavamo protok krvi i dotok kiseonika što je podjednako važno i za mamu i za bebu.

 

MAMA CORE- POSTNATAL (program vežbanja nakon porođaja)

 

Telo žene nakon porođaja se menja kako u fizičkom tako i u fiziološkom smislu. Zbog toga se kaže da je to najosetljiviji period prilagođavanja u životu svake mame koji prate brojne promene i u hormonalnom statusu i u strukturi tkiva. Preporuka je da neposredno nakon porođaja prođe neko vreme- u zavisnosti od toga da li je porođaj protekao prirodnim putem ili carskim rezom, a potom da  vežbanje bude usmereno na rad u manjoj grupi za postnatal program vežbanja, posebno u slučaju veće separacije mišića stomaka (trbušne dijastaze).

Neke od glavnih karakteristika postporođajnog oporavka su pad estrogena i progesterona, kao i hormona tireoidne žlezde, zbog čega se često javlja osećaj umora i iscrpljenosti. Takođe, promene krvnog pritiska i imuniteta dovode do promena raspoloženja, do bujice moćnih emocija, od uzbuđenja i radosti, do straha i anksioznosti. Ovakve promene u raspoloženju stručnjaci nazivaju “bebi bluz”, međutim ukoliko takav period traje duže od 2 nedelje može da preraste u ozbiljnije psihičko stanje, tzv. postpartum depresiju.

Umereno vežbanje pospešuje opšte zdravlje svake majke i ima veoma pozitivan efekat ne samo na fizičko već i na na njeno emocionalno zdravlje. Kada se uzme u obzir činjenica da 15-20% novih mama (što bi bilo oko 1,500 žena u Srbiji) svake godine, oboli od postporođajne depresije, a neke studije pokazuju da bi broj mogao biti i veći, ne možemo a da se ne zapitamo da li postoje načini da se ublaže i preduprede ovi simptomi? Opšte je poznato da se pozitivan uticaj vežbanja na psihičko zdravlje čoveka odražava ne samo na mentalne sposobnosti već i na njegovo emotivno zdravlje. Dopamin, serotonin i endorfin su hormoni direktno odgovorni za naše raspoloženje. Vežbanje je jedan od najprirodnijih načina da se podstakne njihovo lučenje.

Mama Core postnatal program obuhvata specifične vežbe aktivacije pre svega dubokih mišića stomaka, leđa i karlice, zatim vežbe za povećanje pokretljivosti kičme i svih zglobova u telu, a u slučaju separacije mišića prednjeg trbušnog zida (trbušne dijastaze) usmerenim i specifičnim vežbama disanja i jačanja mišića ove regije može se uticati na njeno smanjenje i vraćanje u fiziološko stanje. Treba istaći da dijastaza predstavlja pre svega funkcionalno-medicinski, a potom i estetski problem.  Osim pomenutih vežbi za vraćanje u formu, mame u okviru ovog programa dobijaju i veoma važne informacije o pravilnom zauzimanju položaja tela tokom dojenja, presvlačenja, podizanja i spuštanja bebe, jer je kičmeni stub u takvim pokretima najviše opterećen i samim tim izložen većem riziku od povreda, ukoliko se o tome ne vodi računa.

Prednosti vežbanja u manjoj grupi su brojne. Upoznavanje i druženje sa drugim mamama je dodatna motivacija da budete redovni na našim časovima, jer međusobna razmena iskustava je sjajan način učenja i podrške.