Pilates - Body Temple

 

Pilates metod je korektivni sistem vežbanja koji se od svog nastanka do danas dosta menjao i razvijao kroz različite forme i stilove. Šire posmatrano, ovaj metod obuhvata vežbe snage i pokretljivosti čime se telo dovodi u balans, u jedno optimalno stanje da može sa lakoćom izvoditi svakodnevne aktivnosti. Kao takav, on pruža rehabilitacijsku podršku za mnoge probleme lokomotornog sistema, doprinoseći smanjenju napora potrebnog za postizanje i održavanje pravilnog pokreta.

Tokom izvođenja vežbi angažovane su brojne mišićne grupe, tako da program utiče na povećanje fizičke snage u celini, ali najveći
akcenat je na mišićima koji čine Core (“središte moći tela”). To su duboki mišići donjeg dela leđa, stomaka i karlice. Sama tehnika zahteva visok stepen kontrole i koncentracije kako bi pokret bio precizan. Pravilno izvođenje Pilates tehnike podrazumeva i specifičan način disanja, takozvano lateralno ili torakalno disanje. Ovakvim disanjem angažuju se interkostalni (međurebarni) mišići koji potpomažu udah i pravilno disanje uz istovremeno jačanje mišića stomaka i karlice. Velika pažnja je usmerena i na razvoj fleksibilnosti. Vežbama za pokretljivost kičme i zglobova se utiče na smanjenje rizika od nastanka povreda, podstiče se razmena hranljivih materija u zglobovima, i usporavaju degenerativni procesi u njima. Istezanjem se opuštaju mišići što doprinosi boljoj relaksaciji, smanjenju stresa i napetosti u telu.

Danas je ovaj vid vežbanja poprimio mnogo različitih oblika i stilova. Sa jedne strane tu su brojne “power pilates” metode- dinamični sistemi vežbanja gde je akcenat na ritmu i pokretu, dok sa druge strane postoje rehabilitacioni programi sa pravim terapeutskim pristupom gde se pokreti izvode sporo i uz veliku koncentraciju. I jedan i drugi pristup podrazumevaju rad uz osnovne principe a to su: centar, koncentracija, kontrola, usklađenost disanja sa pokretom, preciznost i fluidnost.

Pilates sistem vežbanja su nekada praktikovali samo profesionalni plesači i sportisti, a danas je ovaj program prilagođen svima. Osnivač ove tehnike, Joseph Pilates (1880-1967) je u svoje vreme ovaj metod nazivao Kontrologija. U svojim knjigama često je isticao podsticanje kontrole i osećaja odgovornosti za sopstveno telo i zdravstveno stanje. Razvijanjem vlastitog metoda vežbanja njegova ideja je prerasla u viziju idealnog načina života, koji je moguće postići samo kroz ravnotežu telesnog, umnog i duhovnog.

Danas je ovaj metod sve češće sastavni deo kondicione pripreme mnogih profesionalnih sportista, a takođe se primenjuje i u rehabilitacionim programima. Kako u profesionalnom tako i u rekreativnom sportu i fitnesu, principi Pilates tehnike su važna osnova za pravilno izvođenje pokreta i zauzimanje određenih položaja tela, posebno kada su u pitanju intenzivnije aktivnosti ili aktivnosti sa podizanjem tereta. Pilates značajno menja izgled vašeg tela.

“Za samo deset časova osetićete razliku, za dvadeset ćete je i videti, a nakon trideset časova imaćete sasvim novo telo” – Joseph Pilates

MonTueWedThuFriSatSun
10:00
17:00
18:00
19:15