Programi - Body Temple

Mama Core

 

VEŽBANJE U TRUDNOĆI

Trudnoća je divan, ali i veoma osetljiv period života svake žene koji nosi sa sobom razne izazove i promene, kako u fizičkom tako i u psihičkom stanju budućih mama. Zbog toga je veoma važna posebna briga o telu i zdravlju tokom i nakon perioda trudnoće .
Nakon utvrđivanja da ne postoje kontraindikacije za vežbanje u trudnoći, žena može početi ili nastaviti sa vežbanjem, uz napomenu da buduće mame koje nisu bile aktivne pre trudnoće povedu računa oko izbora programa i trenera, jer neprilagođeno i nestručno vođen trening može ugroziti Vas i zdravlje Vaše bebe.

Naš studio, pored ostalih programa vežbanja nudi i specijalno dizajniran program vežbi namenjen trudnicama i porodiljama.

 

MAMA CORE – PRENATAL (program vežbanja u trudnoći) 

 

Prenatalni period, od začeća do rađanja podeljen je na tri trimestra: od 1. do 12. nedelje, od 13. do 26. nedelje i od 27. nedelje do rađanja. U skladu sa tim je i osmišljen program, da prati ponaosob trenutno stanje svake buduće mame u grupi. Pre nego što donesete odluku da želite da se priključite našem programu vežbanja Mama Core, neophodno je da prethodno konsultujete svog lekara koji vodi Vašu trudnoću kako biste dobili saglasnost da smete da vežbate.
Program obuhvata vežbe iz pilatesa, joge i fitnesa, repertoar upravo prilagođen najdivnijem periodu svake žene sa cilljem da osnaže i pripreme svoje telo tokom same trudnoće, naročito za porođaj i period koji će nastupiti nakon toga (materinstvo). Akcenat se daje vežbama za istezanje i jačanje posturalnih mišića, koji su izloženi naporu posebno kako trudnoća odmiče, a takođe se usmerenim vežbama utiče na poboljšanje funkcija i pokretljivosti mišićno-tetitvnih i ligamentarnih struktura karlične regije. Na časovima se takođe rade osnovni pokreti i uče pravilni položaji tela koje izvodimo tokom svakodnevnih aktivnosti, kao što su saginjanje, okretanje, podizanje predmeta sa poda i slično kako bi opetrećenje i rizik od povreda kičmenog stuba bio sveden na minimum. Vežbama disanja i različitim tehnikama relaksacije poboljšavamo protok krvi i dotok kiseonika što je podjednako važno i za mamu i za bebu.

 

MAMA CORE- POSTNATAL (program vežbanja nakon porođaja)

 

Telo žene nakon porođaja se menja kako u fizičkom tako i u fiziološkom smislu. Zbog toga se kaže da je to najosetljiviji period prilagođavanja u životu svake mame koji prate brojne promene i u hormonalnom statusu i u strukturi tkiva. Preporuka je da neposredno nakon porođaja prođe neko vreme- u zavisnosti od toga da li je porođaj protekao prirodnim putem ili carskim rezom, a potom da  vežbanje bude usmereno na rad u manjoj grupi za postnatal program vežbanja, posebno u slučaju veće separacije mišića stomaka (trbušne dijastaze).

Neke od glavnih karakteristika postporođajnog oporavka su pad estrogena i progesterona, kao i hormona tireoidne žlezde, zbog čega se često javlja osećaj umora i iscrpljenosti. Takođe, promene krvnog pritiska i imuniteta dovode do promena raspoloženja, do bujice moćnih emocija, od uzbuđenja i radosti, do straha i anksioznosti. Ovakve promene u raspoloženju stručnjaci nazivaju “bebi bluz”, međutim ukoliko takav period traje duže od 2 nedelje može da preraste u ozbiljnije psihičko stanje, tzv. postpartum depresiju.

Umereno vežbanje pospešuje opšte zdravlje svake majke i ima veoma pozitivan efekat ne samo na fizičko već i na na njeno emocionalno zdravlje. Kada se uzme u obzir činjenica da 15-20% novih mama (što bi bilo oko 1,500 žena u Srbiji) svake godine, oboli od postporođajne depresije, a neke studije pokazuju da bi broj mogao biti i veći, ne možemo a da se ne zapitamo da li postoje načini da se ublaže i preduprede ovi simptomi? Opšte je poznato da se pozitivan uticaj vežbanja na psihičko zdravlje čoveka odražava ne samo na mentalne sposobnosti već i na njegovo emotivno zdravlje. Dopamin, serotonin i endorfin su hormoni direktno odgovorni za naše raspoloženje. Vežbanje je jedan od najprirodnijih načina da se podstakne njihovo lučenje.

Mama Core postnatal program obuhvata specifične vežbe aktivacije pre svega dubokih mišića stomaka, leđa i karlice, zatim vežbe za povećanje pokretljivosti kičme i svih zglobova u telu, a u slučaju separacije mišića prednjeg trbušnog zida (trbušne dijastaze) usmerenim i specifičnim vežbama disanja i jačanja mišića ove regije može se uticati na njeno smanjenje i vraćanje u fiziološko stanje. Treba istaći da dijastaza predstavlja pre svega funkcionalno-medicinski, a potom i estetski problem.  Osim pomenutih vežbi za vraćanje u formu, mame u okviru ovog programa dobijaju i veoma važne informacije o pravilnom zauzimanju položaja tela tokom dojenja, presvlačenja, podizanja i spuštanja bebe, jer je kičmeni stub u takvim pokretima najviše opterećen i samim tim izložen većem riziku od povreda, ukoliko se o tome ne vodi računa.

Prednosti vežbanja u manjoj grupi su brojne. Upoznavanje i druženje sa drugim mamama je dodatna motivacija da budete redovni na našim časovima, jer međusobna razmena iskustava je sjajan način učenja i podrške.

Masaža beba

PROGRAM OBUKE RODITELJA ZA MASAŽU BEBA

Dodir i miris su veoma važno sredstvo komunikacije za bebu tokom njene prve godine života. Nežni dodir bebi prenosi roditeljski ljubav i na taj način se formira jaka veza između nje i roditelja. Primena masaže kod beba je praksa stara više stotina godina, ali i običaj negovan u kulturama mnogih naroda. Brojna istraživanja su potvrdila da masaža beba značajno utiče na emocionalni i motorički razvoj deteta, pomaže bebi da bolje spava, umanjuje bolove usled kolika, zatvora ili rasta zubića. Masaža stimuliše kod beba:

– razvoj mozga
– cirkulaciju
– digestivni, hormonalni, imuni sistem
– koordinaciju i ravnotežu
– disanje, imunitet i varenje
Važno je napomenuti da pored benefita za bebe, postoje i brojni benefiti za roditelje:
bolje razumevanje bebe, čitanje i uvažavanje bebinih signala i bolje razumevanje govora tela, pospešivanje procesa povezivanja, povećanje samopouzdanja i osnaživanje roditelja, unapređivanje roditeljskih veština, podjednaka zastupljenost oba roditelja, kvalitetno vreme provedeno sa bebom, snižavanje nivoa hormona stresa a povećavanje nivoa hormona za opuštanje (oksitocina i prolaktina), bolje spavanje (jer beba bolje spava), smanjenje postnatalne depresije, kontakt sa drugim roditeljima na obukama za masažu beba i razmena iskustava…

Masažu beba izvode roditelji, dok instruktor pokazuje pokrete na lutki. Prednost rada u grupi je i upoznavanje sa drugim roditeljima i razmena iskustva. Obuka se sastoji iz dva dela- praktičnog i teorijskog, gde se razgovara o bebinom plaču, signalima, benefitima masaže, prilagođavanju masaže detetu koje raste i raznim drugim izazovima roditeljstva.

Program je namenjen roditeljima beba do 12 meseci i traje 5 časova koji se održavaju jednom nedeljno. Obuku vodi sertifikovani instruktor IAIM instruktor za masažu beba-CIMI (Certified Infant Massage Instructor) Brankica Petrov.

Aktivko

ŠKOLICA SPORTA “AKTIVKO”

Zašto je važno decu usmeravati na sport i vežbanje kroz različite rekreativne aktivnosti?

U periodu rasta i razvoja dece od izuzetnog je značaja bavljanje fizičkom aktivnošću. Svaka grupno organizovana sportsko-rekreativna aktivnost (odbojka, košarka, borilački sportovi, plivanje, ples, gimnastika i ostale aktivnosti dece) ima jednu zajedničku i veoma važnu funkciju, a to je svestrani razvoj ličnosti. Fizičko vaspitanje kao sastavni deo svih sportskih aktivnosti dece je proces u kome se ne može govoriti odvojeno o fizičkom, intelektualnom, moralnom, estetskom i radnom vaspitanju dece.

AKTIVKO je program rekreativnog vežbanja za decu uzrasta od 3-5 i 5-7 godina, osmišljen tako da kroz edukativne igre i razne motoričke zadatke deci omogući da steknu i usavršavaju osnovne fizičke sposobnosti kao što su snaga, izdržljivost, koordinacija, brzina, fleksibilnost, preciznost i ravnoteža. Pokret kao osnovna biološka potreba čoveka predstavlja osnovni stimulator rasta i razvoja dece. Elementi koji se koriste u radu na našim časovima podrazumevaju sistem posebno odabranih vežbi i metoda kojima se podstiče pre svega SKLADAN TELESNI RAZVOJ DETETA. Posebno ističemo da na psihomotorni razvoj dece važan uticaj ima društveno okruženje, kako njihova interakcija sa drugom decom tako i sa odraslima – trenerom i roditeljima. Kod dece je veoma važno podsticati razvoj socijalnih veština od najranijeg detinjstva. Druženje kroz sport i igru sa vršnjacima svakako doprinosi tome, dok istovremeno  pozitivno deluje na razvoj njihove samostalnosti, kritičkog mišljenja i emotivne stabilnosti.

Program obuhvata:

  • vežbe izvedene iz prirodnih oblika kretanja (trčanje, skakanje, puzanje,penjanje, provlačenje…)
  • osnove tehnike sportskih disciplina ( fudbal, košarka, odbojka…)
  • elemente gimnastičkih vežbi
  • poligone
  • elementarne igre
  • psihosocijalne veštine

Od posebnog značaja želimo da istaknemo da program AKTIVKO sadrži i osnovne elemente iz programa korektivne gimnastike, kao važnu preventivnu meru posturalnim poremećajima, deformitetima kičme i stopala, koji su nažalost sve češći problem kod dece u razvoju.

Od opreme je potrebno poneti čiste patike za salu, trenerku/helanke i majicu kratkih rukava.

MESEČNA ČLANARINA 3000 rsd. Prvi mesec promotivni popust od 10% (2700 rsd)

Tai či čuan i Či gong

Osnovni zdravstveni program dinamičkog Či gonga:

  • vežbe za otklanjanje posledica stresa,
  • vežbe koje pomažu prirodnu detoksikaciju tela,
  • vežbe za podizanje nivoa energije,
  • vežbe za jačanje funkcija mozga i funkcija unutrašnjih organa,
  • vežbe „namatanja svile”, pomoću kojih možete povratiti pokretljivost i potpune funkcije zglobova,
  • akutap ‒ čišćenje i detoksikacija od mentalnih, energetsko-emocionalnih i hemijskih toksina.

Mentalni i terapeutski aspekt Tai či čuan veštine Spontanog kruga:

  • vežbe „ukorenjivanja”, pomoću kojih razvijate unutrašnju prirodnu silu uma i tela, i pomoću kojih vraćate svoju fizičku, energetsku, emocionalnu i mentalnu stabilnost,
  • vežbe povezivanja uma, pokreta i disanja, te razvijanja osećaja i prirodne vibracione sile,
  • vežbe harmonizacije čoveka sa prirodom putem rotacije i pulsacije kroz slobodan pokret.

Ova veština štiti um i telo od bolesti, može pomoći da se otkloni neki problem, donosi dugovečnost, radost i sreću, a što je dokazano kroz vekovnu praksu. Jedna stara i mudra izreka glasi: „Život je pokret”, jer pravilan pokret odlučuje o zdravlju, emocijama, psihi, optimizmu, mudrosti i inteligenciji, sili donošenja odluka, radosti i sreći. Da li je uopšte moguće bilo koji problem, ili bolest, uspešno rešiti kombinacijom neaktivnosti uma i tela, i odsutnosti, koja je prisutna kod velike većine ljudi i dece? Bez aktivnosti uma i tela, pravilnog prirodnog disanja, relaksacije, slobodnog pokretanja mišića, tetiva i zglobova, čovek ne može da bude zdrav.

Pokreti u Tai či čuanu su polagani, fluidni (kontinualni), sa prirodnim disanjem uz dubinsku relaksaciju uma i tela. Pri vežbanju Tai či čuana nije potrebna fizička snaga ili brzina, pa je tako ova veština dostupna svima, starima i mladima, ženama i muškarcima, zdravima i ljudima koji imaju neki problem. U celom svetu milioni ljudi vežbaju Tai či čuan kao prirodan pu za održavanje dobrog zdravlja i dugovečnosti. Tai či čuan se može vežbati u svako doba i na svakom mestu, individualno ili u grupi, a za to nije potrebna nikakva posebna oprema.

Više o ovoj veštini možete pročitati na linku koji sledi  http://imaas.rs/vestineiKlubovi/taiChiChuan.html

 

Pilates

 

Pilates metod je korektivni sistem vežbanja koji se od svog nastanka do danas dosta menjao i razvijao kroz različite forme i stilove. Šire posmatrano, ovaj metod obuhvata vežbe snage i pokretljivosti čime se telo dovodi u balans, u jedno optimalno stanje da može sa lakoćom izvoditi svakodnevne aktivnosti. Kao takav, on pruža rehabilitacijsku podršku za mnoge probleme lokomotornog sistema, doprinoseći smanjenju napora potrebnog za postizanje i održavanje pravilnog pokreta.

Tokom izvođenja vežbi angažovane su brojne mišićne grupe, tako da program utiče na povećanje fizičke snage u celini, ali najveći
akcenat je na mišićima koji čine Core (“središte moći tela”). To su duboki mišići donjeg dela leđa, stomaka i karlice. Sama tehnika zahteva visok stepen kontrole i koncentracije kako bi pokret bio precizan. Pravilno izvođenje Pilates tehnike podrazumeva i specifičan način disanja, takozvano lateralno ili torakalno disanje. Ovakvim disanjem angažuju se interkostalni (međurebarni) mišići koji potpomažu udah i pravilno disanje uz istovremeno jačanje mišića stomaka i karlice. Velika pažnja je usmerena i na razvoj fleksibilnosti. Vežbama za pokretljivost kičme i zglobova se utiče na smanjenje rizika od nastanka povreda, podstiče se razmena hranljivih materija u zglobovima, i usporavaju degenerativni procesi u njima. Istezanjem se opuštaju mišići što doprinosi boljoj relaksaciji, smanjenju stresa i napetosti u telu.

Danas je ovaj vid vežbanja poprimio mnogo različitih oblika i stilova. Sa jedne strane tu su brojne “power pilates” metode- dinamični sistemi vežbanja gde je akcenat na ritmu i pokretu, dok sa druge strane postoje rehabilitacioni programi sa pravim terapeutskim pristupom gde se pokreti izvode sporo i uz veliku koncentraciju. I jedan i drugi pristup podrazumevaju rad uz osnovne principe a to su: centar, koncentracija, kontrola, usklađenost disanja sa pokretom, preciznost i fluidnost.

Pilates sistem vežbanja su nekada praktikovali samo profesionalni plesači i sportisti, a danas je ovaj program prilagođen svima. Osnivač ove tehnike, Joseph Pilates (1880-1967) je u svoje vreme ovaj metod nazivao Kontrologija. U svojim knjigama često je isticao podsticanje kontrole i osećaja odgovornosti za sopstveno telo i zdravstveno stanje. Razvijanjem vlastitog metoda vežbanja njegova ideja je prerasla u viziju idealnog načina života, koji je moguće postići samo kroz ravnotežu telesnog, umnog i duhovnog.

Danas je ovaj metod sve češće sastavni deo kondicione pripreme mnogih profesionalnih sportista, a takođe se primenjuje i u rehabilitacionim programima. Kako u profesionalnom tako i u rekreativnom sportu i fitnesu, principi Pilates tehnike su važna osnova za pravilno izvođenje pokreta i zauzimanje određenih položaja tela, posebno kada su u pitanju intenzivnije aktivnosti ili aktivnosti sa podizanjem tereta. Pilates značajno menja izgled vašeg tela.

“Za samo deset časova osetićete razliku, za dvadeset ćete je i videti, a nakon trideset časova imaćete sasvim novo telo” – Joseph Pilates

MonTueWedThuFriSatSun
10:00
11:15
18:30
19:15

Zumba Fitness

IMG_8932-lasvegasUkoliko ste ljubitelj plesa i latino ritmova, a želite uz to i da vežbate, onda je ovo pravi program za vas. Zumba fitness je kombinacija aerobnog treninga i različitih plesnih stilova. Prilagođena je svima, bez obzira na pol, uzrast i prethodno iskustvo u vežbanju. Pokreti su vrlo jednostavni i dosta dinamični, tako da na veoma efikasan način doprinose mršavljenju i sticanju kondicije. Osnovni plesni stilovi koji karakterišu ovaj program su salsa, cumbia, reggaeton, samba i merengue. Koreografije su kreirane tako da aktiviraju sve važne mišićne grupe pri čemu se okvirno troši i do 500 kalorija. Pored plesnih pokreta program sadrži dosta fitnes elemenata kao što su čučnjevi, iskoraci, poskoci što dosta utiče na promenu intenziteta i opterećenja. Zahvaljujući kombinaciji brzih i sporih pokreta, trening je intervalnog karatkera gde se intenzitet menja kroz stilove, što pozitivno utiče na kardio-respiratorni sistem. Takođe, na ovaj način se troši mnogo više kalorija u odnosu na fizičku aktivnost koja je konstantnog-jednoličnog karaktera.

Postoje brojna istraživanja koja ukazuju na to da fizička aktivnost pozitivno utiče na raspoloženje. Tokom treninga luče se takozvani hormoni sreće (serotonin i endorfin), pa se na taj način vežbači osećaju zadovoljno i srećno, a to opet podstiče motivaciju i želju za redovnim treningom.

Zumba fitnes se dosta razlikuje od ostalih aerobik programa jer je atmosfera na časovima drugačija. Vreli ritmovi sambe pokrenuće ne samo vaše telo već ogromnu energiju cele grupe pa vam se u jednom trenutku može učiniti da ste otišli na karneval u Rio.Zumba je definitivno najjači antistres program koji podiže raspoloženje i dovodi kompletan telesno-mentalni sistem u balans pa je tako vrlo korisna u borbi protiv depresije.

Ako već niste, pridružite nam se i proverite zašto je Zumba fitness danas najpopularniji vid grupnog vežbanja u svetu.

JOIN THE PARTY!

No classes scheduled

Funkcionalni trening

Funkcionalni treninzi u našem studiju su jedan od najboljih načina da steknete i zadržite dobru formu, vitalnost i energiju. Zbog svoje efikasnosti i rezultata koje daje ovo je jedan od najpopularnijih sistema treninga u svetu, a i kod nas. Suština treninga ne bi trebalo da bude samo imati savršen izgled i vanprosečne sposobnosti tela, već glavni cilj, a i motiv da se priključite ovakvom vidu vežbanja jeste imati zdravo i funkcionalno telo i imati dovoljno energije za radostan i ispunjen život. Naš novi program je prava podrška i motivacija Vama na putu ka ostvarenju željenih rezultata.

Opis programa: vežbe  su izvedene iz prirodnog čovekovog kretanja i svakodnevnih aktivnosti u cilju omogućavanja telu da se kreće bez ograničenja. Kombinacijom različitih pokreta u više ravni angažuje se istovremeno više mišićnih grupa, kako donjeg tako i gornjeg dela tela. Podizanje i spuštanje tereta, ustajanje iz sedećeg položaja i obrnuto, čučnjevi, rotacije, saginjanja, hodanje sa nošenjem tereta i druge aktivnosti su osnova ovog programa. Osim što utiče na razvoj sposobnosti kao što su snaga, opšta izdržljivost, koordinacija i gipkost, ovaj program pozitivno deluje na kardiorespiratorni sistem, ubrzava metabolizam i podiže celokupno zdravstveno stanje organizma na viši nivo. Zbog svog kompletnog pristupa pokretu, kao osnovnoj biološkoj potrebi čoveka, funkcionalni trening je kreiran prvenstveno sa jednim ciljem, a to je optimalno zdravstveno stanje organizma.

Program je prilagođen radu u mešovitoj grupi (vežbači različite spremnosti i iskustva), jer omogućava individualno prilagođavanje. Ukoliko želite da smanjite % masnih naslaga u telu, ili je vaš cilj samo poboljšanje kondicije i mišićne izdržljivosti, onda je ovo pravi izbor treninga za vas.

MonTueWedThuFriSatSun
19:30
20:30

Joga

Ova drevna indijska veština stara više hiljada godina, je u svom izvornom obliku bila namenjena isključivo duhovnom razvoju i samorealizaciji. Danas, njena terapeutska i profilaktička svojstva naučno su potvrđena i odnedavno je Joga zvanično priznata disciplina od strane Ministarstva Zdravlja Republike Srbije, kao metod za unapređenje zdravlja ljudi.

 Hatha Yoga (jedna od grana Joge) se može opisati kao put telesne kontrole kroz različite položaje tela i različite tehnike disanja. Reč “hatha” je izraz sanskritskog porekla i sastavljena je od glasova ha i tha. Kada se glasovi ha i tha spoje zajedno, imaju značenje snažan ili snaga volje.
Program vežbi obuhvata sledeće elemente:
  • Asane- joga položaji,
  • Pranajame- tehnike disanja,
  • Meditacija- tehnike vizualizacije i
  • Joga Nidra- tehnika dubokog opuštanja.
Časovi predstavljaju kombinaciju ovih praksi koje su prilagođene karakteristikama, željama i energiji grupe. Prednosti vežbanja ove discipline su brojne. Osim što utiče na smanjenje faktora rizika oboljenja od hroničnih bolesti kao što su bolesti srca i visok krvni pritisak, joga podstiče dobro raspoloženje i sveukupni osećaj blagostanja.  Redovnim praktikovanjem joge se pozitivno deluje na zdravstvenu ravnotežu, poboljšanje cirkulacije i pravilno držanje tela. Utiče na normalizaciju telesne težine regulisanjem metabolizma.
Posebno ističemo njen značaj na relaksaciju od fizičke i umne napetosti, time što deluje na snižavanje nivoa kortizola (hormona stresa u krvi) i ublažava simptome depresije, anksioznosti i nesanice.
Praktikovanjem joge postajemo svesni fizičkog, duhovnog i emotivnog sklada. Joga nas vraća u sadašnji trenutak, vraća nas sebi.

Časovi Hatha joge traju 75 minuta.

 

MonTueWedThuFriSatSun
9:00

Core Workout 30min

Šta je to CORE /kor/?

CORE je naziv za specifičnu grupu mišića koja se u novije vreme sve češće pominje kao važna komponenta svakodnevnih aktivnosti čoveka, bilo da je u pitanju kretanje, sedenje ili vežbanje. Ovi mišići su osnovna potpora ljudskom telu, jer stabilizuju kičmu i karlicu, dok istovremeno štite unutrašnje organe i drže kičmeni stub uspravnim. Nalaze se u centralnom delu tela i čine osnovu našeg težišta. Obuhvataju dublje strukture mišićnog tkiva između leđa i stomaka. Sa gornje strane nalazi se dijafragma, a sa donje mišići karličnog dna, poznati još kao “pelvic floor” mišići.

IMG_9236Zbog čega je važno jačati CORE mišiće?

Na osnovu svog profesionalnog, ali i ličnog iskustva u raznim programima vežbanja, slobodno mogu da kažem da smo snažni onoliko koliko je snažan i naš CORE. Usled dugotrajnog sedenja i fizičke neaktivnosti, naš “centar” slabi. Zapostavljanjem ovih mišića telo često zauzima pogrbljen stav. Dodatne tegobe se manifestuju kao opušten stomak, spuštenost ramena, plitko disanje, asimetričnost u dužini i snazi mišića koji drže kičmu, što  vremenom izaziva njene deformitete.

 

Ovaj program čini niz parternih vežbi gde je glavno opterećnje sopstvena težina tela ali se u programu mogu koristiti i rekviziti. Core workout je namenjen svima koji žele da ojačaju posturalne mišiće i poprave svoje držanje. Svaka od vežbi ima dve opcije – početni i napredni nivo tako da se podjednako preporučuje kako početnicima i osobama koje nisu fizički dovoljno aktivne, tako i redovnim vežbačima, za koje je ovaj program pravi izazov i dopuna već postojećim vidovima vežbanja. Jačanjem CORE-a smanjuje se rizik i od povreda tokom drugih vrsta vežbanja.

No classes scheduled