Programi - Body Temple

Basic Flow

 

Basic Flow je program namenjen početnicima i osobama koje dugo nisu bile aktivne. Program obuhvata osnovne parterne vežbe iz Pilatesa i Joge, koje istovremeno utiču na razvoj snage i fleksibilnosti celog tela, sa akcentom na jačanju i istezanju posturalnih mišića. Poseban značaj ovih vežbi se ogleda u tome što pomažu u otklanajnju posledica stresa i lošeg držanja tela, koje se često manifestuju u vidu tenzije mišića vratnog i ramenog pojasa.

Basic Flow program blagotvorno deluje na ceo koštano-zglobni sistem i preventivno deluje na osteoporozuOsteoporoza je bolest koja nastaje kao posledica smanjenja koštane mase i poremećaja građe kostiju. Kao rezultat toga, one postaju slabe i podložne prelomima. Ovaj proces je naročito izražen kod žena u menopauzi. Najbolji način da se ovaj proces spreči i uspori jeste da se vodi računa o pravilnoj ishrani i redovnoj fizičkoj aktivnosti. Najbolji i najprirodniji način jačanja i povećanja gustine gostiju, pored adekvatne ishrane, jeste trening sa opterećenjem. Pritisak na kost koji stvaramo podizanjem tereta, u ovom slučaju sopstvene težine i savladavanjem otpora proizvodi reakciju u vidu stvaranja koštane mase. Vremenom kosti postaju jače i deblje. 

Posebnu pažnju na našim časovima posvećujemo svesnom disanju, jer je spontano disanje najčešće plitko i nepravilno. Vežbama “svesnog daha” ostvarujemo umirujući efekat na emocije i nervni sistem.  Pravilno disanje unapređuje respiratorne funkcije organizma i podstiče pravilnu razmenu materija u organizmu, a samim tim pozitivno deluje na imuni sistem.

Prilikom vežbanja koristimo različite rekvizite, ali najčešće kao pomoć pri zauzimanju što adekvatnijeg položaja tela, što pruža mogućnost prilagođavanja vežbi osobama koje imaju zdravstvenih problema sa kičmom i zglobovima.

Body Temple Workout

Obuhvata više različitih programa koji imaju za cilj poboljšanje telesnog sastava i funkcionalnih sposobnosti kao što su opšta snaga, kardiorespiratorna izdržljivost, koordinacija i fleksibilnost.

Opis programa: vežbe snage i aerobnih aktivnosti se smenjuju u intervalima sa kraćim pauzama između zadatih vežbi. Intenzitet se kreće od umerenog do visokog, tako da u zavisnosti od tvojih trenutnih sposobnosti možeš da izabereš opciju koja baš tebi odgovara.

Prednost ovakvog koncepta vežbanja se ogleda u raznovrsnosti, kako u smislu izbora programa tako i u smislu različitih vežbi, što znači da je svaki trening drugačiji.

  • Exspress workout je kraća forma treninga i odličan je izbor kada nemamo vremena za ceo čas, a ne želimo da propustimo dan za trening. Traje 35 minuta i ima osnovne karakteristike funkcionalnog treninga.
  • Slide workout je veoma zanimljiv i izuzetno efikasan trening, kada je u pitanju oblikovanje mišića donjeg dela tela (nogu i zadnjice). U vežbanju se koristi mekana tkanina koja lako klizi po podlozi i samim tim na drugačiji način aktivira mišiće tela.
  • Full body mix je program vežbanja sa više rekvizita. Najčešće koristimo na jednom treningu: stolicu, elastičnu traku, mekanu loptu (ili jastuče) i ranac sa opterećenjem.

Svaka vežba se može po potrebi modifikovati i prilagoditi tvojim individualnim potrebama. Ako si početnik preporuka je da izvodiš lakše opcije zadatih vežbi, nižeg intenziteta i sa manjim brojem ponavljanja. Ako imaš iskustva u vežbanju, ova vrsta treninga će biti pravi izazov za tebe i odličan način da unaprediš svoju formu.

Pilates

 

Pilates metod je korektivni sistem vežbanja koji se od svog nastanka do danas dosta menjao i razvijao kroz različite forme i stilove. Šire posmatrano, ovaj metod obuhvata vežbe snage i pokretljivosti čime se telo dovodi u balans, u jedno optimalno stanje da može sa lakoćom izvoditi svakodnevne aktivnosti. Kao takav, on pruža rehabilitacijsku podršku za mnoge probleme lokomotornog sistema, doprinoseći smanjenju napora potrebnog za postizanje i održavanje pravilnog pokreta.

Tokom izvođenja vežbi angažovane su brojne mišićne grupe, tako da program utiče na povećanje fizičke snage u celini, ali najveći
akcenat je na mišićima koji čine Core (“središte moći tela”). To su duboki mišići donjeg dela leđa, stomaka i karlice. Sama tehnika zahteva visok stepen kontrole i koncentracije kako bi pokret bio precizan. Pravilno izvođenje Pilates tehnike podrazumeva i specifičan način disanja, takozvano lateralno ili torakalno disanje. Ovakvim disanjem angažuju se interkostalni (međurebarni) mišići koji potpomažu udah i pravilno disanje uz istovremeno jačanje mišića stomaka i karlice. Velika pažnja je usmerena i na razvoj fleksibilnosti. Vežbama za pokretljivost kičme i zglobova se utiče na smanjenje rizika od nastanka povreda, podstiče se razmena hranljivih materija u zglobovima, i usporavaju degenerativni procesi u njima. Istezanjem se opuštaju mišići što doprinosi boljoj relaksaciji, smanjenju stresa i napetosti u telu.

Danas je ovaj vid vežbanja poprimio mnogo različitih oblika i stilova. Sa jedne strane tu su brojne “power pilates” metode- dinamični sistemi vežbanja gde je akcenat na ritmu i pokretu, dok sa druge strane postoje rehabilitacioni programi sa pravim terapeutskim pristupom gde se pokreti izvode sporo i uz veliku koncentraciju. I jedan i drugi pristup podrazumevaju rad uz osnovne principe a to su: centar, koncentracija, kontrola, usklađenost disanja sa pokretom, preciznost i fluidnost.

Pilates sistem vežbanja su nekada praktikovali samo profesionalni plesači i sportisti, a danas je ovaj program prilagođen svima. Osnivač ove tehnike, Joseph Pilates (1880-1967) je u svoje vreme ovaj metod nazivao Kontrologija. U svojim knjigama često je isticao podsticanje kontrole i osećaja odgovornosti za sopstveno telo i zdravstveno stanje. Razvijanjem vlastitog metoda vežbanja njegova ideja je prerasla u viziju idealnog načina života, koji je moguće postići samo kroz ravnotežu telesnog, umnog i duhovnog.

Danas je ovaj metod sve češće sastavni deo kondicione pripreme mnogih profesionalnih sportista, a takođe se primenjuje i u rehabilitacionim programima. Kako u profesionalnom tako i u rekreativnom sportu i fitnesu, principi Pilates tehnike su važna osnova za pravilno izvođenje pokreta i zauzimanje određenih položaja tela, posebno kada su u pitanju intenzivnije aktivnosti ili aktivnosti sa podizanjem tereta. Pilates značajno menja izgled vašeg tela.

“Za samo deset časova osetićete razliku, za dvadeset ćete je i videti, a nakon trideset časova imaćete sasvim novo telo” – Joseph Pilates

MonTueWedThuFriSatSun
10:00
18:00
19:15

Body Temple Workout

BODY TEMPLE WORKOUT

obuhvata više različitih programa koji imaju za cilj poboljšanje telesnog sastava i funkcionalnih sposobnosti kao što su opšta snaga, kardiorespiratorna izdržljivost, koordinacija i fleksibilnost.

Opis programa: vežbe snage i aerobnih aktivnosti se smenjuju u intervalima sa kraćim pauzama između zadatih vežbi. Intenzitet se kreće od umerenog do visokog, tako da u zavisnosti od tvojih trenutnih sposobnosti možeš da izabereš opciju koju želiš.

Prednost ovakvog koncepta vežbanja se ogleda u raznovrsnosti, kako u smislu izbora programa tako i u smislu različitih vežbi, što znači da je svaki trening je drugačiji.

  • Exspress workout je kraća forma treninga i odličan je izbor kada nemamo vremena za ceo čas, a ne želimo da propustimo dan za trening. Traje 35 minuta i ima osnovne karakteristike funkcionalnog treninga.
  • Slide workout je veoma zanimljiv i izuzetno efikasan trening, kada je u pitanju oblikovanje nogu i zadnjice. U vežbanju se koristi mekana tkanina koja lako klizi po podlozi i samim tim na drugačiji način aktivira mišiće tela.
  • Full body mix je još jedan fantastičan program vežbanja koji kombinuje više rekvizita na jednom treningu. Najčešće koristimo stolicu, tegove, mekanu loptu (ili jastuče) i teg od 5 kg(balon sa vodom od 5 L).

Svaka vežba se može po potrebi modifikovati i prilagoditi tvojim individualnim potrebama. Ako si početnik preporuka je da izvodiš lakše opcije zadatih vežbi, nižeg intenziteta i sa manjim brojem ponavljanja. Ako imaš iskustva u vežbanju, ova vrsta treninga će biti pravi izazov za tebe i odličan način da održiš i unaprediš svoju formu.

Basic Flow

Basic Flow je program namenjen početnicima i osobama koje dugo nisu bile aktivne. Program obuhvata osnovne parterne vežbe iz Pilatesa i Joge, koje istovremeno utiču na razvoj snage i fleksibilnosti celog tela, sa akcentom na jačanju i istezanju posturalnih mišića. Poseban značaj ovih vežbi se ogleda u tome što pomažu u otklanajnju posledica stresa i lošeg držanja tela, koje se često manifestuju u vidu tenzije mišića vratnog i ramenog pojasa.

Basic Flow program blagotvorno deluje na ceo koštano-zglobni sistem i preventivno deluje na osteoporozu. Najbolji i najprirodniji način jačanja i povećanja gustine gostiju (pored adekvatne ishrane) jeste trening sa opterećenjem, što je upravo osnovna karakteristika Basic Flow programa. Ovakav princip vežbanja dokazano sprečava gubitak koštane mase, jer pritisak na kost koji stvaramo podizanjem tereta (sopstvene težine) i savladavanjem otpora, proizvodi reakciju u vidu stvaranja koštane mase, pa vremenom kosti postaju jače i deblje. Osteoporoza je bolest koja nastaje kao posledica smanjenja koštane mase i poremećaja građe kostiju. Kao rezultat toga, one postaju slabe i podložne prelomima. Ovaj proces je naročito izražen kod žena u menopauzi. Najbolji način da se ovaj proces uspori, je da se vodi računa o pravilnoj ishrani i redovnoj fizičkoj aktivnosti.

Posebnu pažnju na našim časovima posvećujemo svesnom disanju, jer je spontano disanje najčešće plitko i nepravilno. Vežbama “svesnog daha” ostvarujemo umirujući efekat na emocije i nervni sistem.  Pravilno disanje unapređuje respiratorne funkcije organizma i podstiče pravilnu razmenu materija u organizmu, a samim tim pozitivno deluje na imuni sistem.

Prilikom vežbanja koristimo različite rekvizite, ali najčešće kao pomoć pri zauzimanju što adekvatnijeg položaja tela, što pruža mogućnost prilagođavanja vežbi osobama koje imaju zdravstvenih problema sa kičmom i zglobovima.Basic Flow

Core workout 30min

CORE (“kor”) je naziv za specifičnu grupu mišića koja ima veoma važnu ulogu u našem svakodnevnom životu. Mnogima je asocijacija na ovaj pojam – trbušnjaci. Međutim, ovi mišići su mnogo više od toga.

Predstavljaju osnovnu potporu našem telu prilikom svakodnevnih aktivnosti. Stabilizuju kičmu i karlicu, dok istovremeno štite unutrašnje organe i drže kičmeni stub uspravnim. Nalaze se u centralnom delu tela i obuhvataju sve strukture mišićnog tkiva koje se nalaze između leđa i stomaka. Sa gornje strane nalazi se dijafragma, a sa donje mišići karličnog dna, poznati još kao “pelvic floor” mišići.

Ovaj program traje 30 minuta i predstavlja sistem parternih vežbi i specifičnih polažaja tela koji se smenjuju određenim redosledom. 

Core workout je program namenjen svima, koji žele da ojačaju posturalne mišiće i poprave svoje držanje. Takođe, odlična je dopuna ostalim vidovima vežbanja, jer doprinosi efikasnosti pokreta samim tim i kvalitetu treninga. Jačanjem CORE-a smanjuje se rizik i od povreda, najčešće leđa, tokom drugih fizičkih aktivnosti.

MonTueWedThuFriSatSun
11:15