Programi - Body Temple

Pilates

 

Pilates metod je korektivni sistem vežbanja koji se od svog nastanka do danas dosta menjao i razvijao kroz različite forme i stilove. Šire posmatrano, ovaj metod obuhvata vežbe snage i pokretljivosti čime se telo dovodi u balans, u jedno optimalno stanje da može sa lakoćom izvoditi svakodnevne aktivnosti. Kao takav, on pruža rehabilitacijsku podršku za mnoge probleme lokomotornog sistema, doprinoseći smanjenju napora potrebnog za postizanje i održavanje pravilnog pokreta.

Tokom izvođenja vežbi angažovane su brojne mišićne grupe, tako da program utiče na povećanje fizičke snage u celini, ali najveći
akcenat je na mišićima koji čine Core (“središte moći tela”). To su duboki mišići donjeg dela leđa, stomaka i karlice. Sama tehnika zahteva visok stepen kontrole i koncentracije kako bi pokret bio precizan. Pravilno izvođenje Pilates tehnike podrazumeva i specifičan način disanja, takozvano lateralno ili torakalno disanje. Ovakvim disanjem angažuju se interkostalni (međurebarni) mišići koji potpomažu udah i pravilno disanje uz istovremeno jačanje mišića stomaka i karlice. Velika pažnja je usmerena i na razvoj fleksibilnosti. Vežbama za pokretljivost kičme i zglobova se utiče na smanjenje rizika od nastanka povreda, podstiče se razmena hranljivih materija u zglobovima, i usporavaju degenerativni procesi u njima. Istezanjem se opuštaju mišići što doprinosi boljoj relaksaciji, smanjenju stresa i napetosti u telu.

Danas je ovaj vid vežbanja poprimio mnogo različitih oblika i stilova. Sa jedne strane tu su brojne “power pilates” metode- dinamični sistemi vežbanja gde je akcenat na ritmu i pokretu, dok sa druge strane postoje rehabilitacioni programi sa pravim terapeutskim pristupom gde se pokreti izvode sporo i uz veliku koncentraciju. I jedan i drugi pristup podrazumevaju rad uz osnovne principe a to su: centar, koncentracija, kontrola, usklađenost disanja sa pokretom, preciznost i fluidnost.

Pilates sistem vežbanja su nekada praktikovali samo profesionalni plesači i sportisti, a danas je ovaj program prilagođen svima. Osnivač ove tehnike, Joseph Pilates (1880-1967) je u svoje vreme ovaj metod nazivao Kontrologija. U svojim knjigama često je isticao podsticanje kontrole i osećaja odgovornosti za sopstveno telo i zdravstveno stanje. Razvijanjem vlastitog metoda vežbanja njegova ideja je prerasla u viziju idealnog načina života, koji je moguće postići samo kroz ravnotežu telesnog, umnog i duhovnog.

Danas je ovaj metod sve češće sastavni deo kondicione pripreme mnogih profesionalnih sportista, a takođe se primenjuje i u rehabilitacionim programima. Kako u profesionalnom tako i u rekreativnom sportu i fitnesu, principi Pilates tehnike su važna osnova za pravilno izvođenje pokreta i zauzimanje određenih položaja tela, posebno kada su u pitanju intenzivnije aktivnosti ili aktivnosti sa podizanjem tereta. Pilates značajno menja izgled vašeg tela.

“Za samo deset časova osetićete razliku, za dvadeset ćete je i videti, a nakon trideset časova imaćete sasvim novo telo” – Joseph Pilates

MonTueWedThuFriSatSun
10:00
11:15
18:00
19:00
19:15

Tai či čuan i Či gong

Osnovni zdravstveni program dinamičkog Či gonga:

  • vežbe za otklanjanje posledica stresa
  • vežbe koje pomažu prirodnu detoksikaciju tela
  • vežbe za podizanje nivoa energije
  • vežbe za jačanje funkcija mozga i funkcija unutrašnjih organa
  • vežbe „namatanja svile”, pomoću kojih možete povratiti pokretljivost i potpune funkcije zglobova
  • akutap ‒ čišćenje i detoksikacija od mentalnih, energetsko-emocionalnih i hemijskih toksina

Mentalni i terapeutski aspekt Tai či čuan veštine Spontanog kruga:

  • vežbe „ukorenjivanja”, pomoću kojih razvijate unutrašnju prirodnu silu uma i tela, i pomoću kojih vraćate svoju fizičku, energetsku, emocionalnu i mentalnu stabilnost,
  • vežbe povezivanja uma, pokreta i disanja, te razvijanja osećaja i prirodne vibracione sile,
  • vežbe harmonizacije čoveka sa prirodom putem rotacije i pulsacije kroz slobodan pokret.

Ova veština štiti um i telo od bolesti, može pomoći da se otkloni neki problem, donosi dugovečnost, radost i sreću, a što je dokazano kroz vekovnu praksu. Jedna stara i mudra izreka glasi: „Život je pokret”, jer pravilan pokret odlučuje o zdravlju, emocijama, psihi, optimizmu, mudrosti i inteligenciji, sili donošenja odluka, radosti i sreći. Da li je uopšte moguće bilo koji problem, ili bolest, uspešno rešiti kombinacijom neaktivnosti uma i tela, i odsutnosti, koja je prisutna kod velike većine ljudi i dece? Bez aktivnosti uma i tela, pravilnog prirodnog disanja, relaksacije, slobodnog pokretanja mišića, tetiva i zglobova, čovek ne može da bude zdrav.

Pokreti u Tai či čuanu su polagani, fluidni (kontinualni), sa prirodnim disanjem uz dubinsku relaksaciju uma i tela. Pri vežbanju Tai či čuana nije potrebna fizička snaga ili brzina, pa je tako ova veština dostupna svima, starima i mladima, ženama i muškarcima, zdravima i ljudima koji imaju neki problem. U celom svetu milioni ljudi vežbaju Tai či čuan kao prirodan pu za održavanje dobrog zdravlja i dugovečnosti. Tai či čuan se može vežbati u svako doba i na svakom mestu, individualno ili u grupi, a za to nije potrebna nikakva posebna oprema.

 

Program vežbanja vodi instruktor

Predrag Žižović

Učenik Maria Topolšeka. Kod svog Učitelja Tai či čuan i Či gong počinje da vežba 1988. godine, Ueči rju 1993. godine, a Ičuan 2006. Treninge Tai či čuana i Či gonga vodi od 1997, a Ičuana od 2010. godine. Predsednik je „Tai či čuan saveza Srbije” i jedan od osnivača „Holističkog centra Krug” i Udruženja „Život je pokret”.

Jedna mudra kineska izreka glasi: „Život je pokret”. Kroz specifičan, rotacioni, svesno izvedeni pokret, možemo mnoge stvari popraviti u svom telu: aktivirati obe hemisfere mozga i raširiti mreže neurona; osloboditi se posledice stresa, mentalnih i hemijskih toksina, kao i pogrešnih obrazaca ponašanja; podići vitalnost tela, ojačati funkcije unutrašnjih organa, vratiti pokretljivost zglobova i kičme kao i elastičnost mišića.
Tai či čuan, Či gong i Ičuan mogu biti odlična pomoćna sredstva pomoću kojih možemo da se zaštititimo od brojnih štetnih uticaja kojima smo svakodnevno izloženi, da sačuvamo mir u glavi i mir u srcu, da budemo istinski sretna i radosna bića.

Više o ovoj veštini možete pročitati na linku koji sledi  http://imaas.rs/vestineiKlubovi/taiChiChuan.html

 

Kružni trening

 

 

još jedan vid grupnog vežbanja veoma popularan u našem studiju, zbog svoje visoke efikasnosti koja se odražava u vidu promena na nivou funkcionalnih sposobnosti, kardiorespiratorne izdržljivosti i telesnog sastava.

Opis programa: trening obuhvata vežbe snage i aerobnih aktivnosti, koje se smenjuju u intervalima sa kraćim pauzama između zadatih vežbi. Intenzitet se kreće od umerenog do visokog, u zavisnosti od trenutnih sposobnosti i mogućnosti vežbača. U radu se koriste različiti rekviziti: tegovi, elastične trake, vijače, steperi, balansirajuće platforme, palice, roleri, velike lopte…

Velika prednost ovog vida vežbanja ogleda se upravo u  samom konceptu organizacije – po principu stanica poređanih u krug, što omogućava da se u okviru jedne stanice vežba modifikuje i prilagodi prema individualnim potrebama vežbača. Osobe koje dugo nisu vežbale ili su potpuni početnici, izvodiće lakše opcije zadatih vežbi, sa manjim brojem ponavljanja i nižeg intenziteta. Za utrenirane osobe, ova vrsta treninga je pravi izazov i odličan način da se održi, ali i unapredi forma.

Redovnim praktikovanjem ovog programa moguće je uticati na razvoj sposobnosti kao što su opšta izdržljivost, snaga, koordinacija i gipkost, a posebno izdvajamo njegovo dejstvo na bazalni metabolizam (BMR -basal metabolic rate). Ukoliko niste imali priliku da probate ovakav vid treninga, a želite da se pokrenete, ojačate celo telo i popravite telesni status, svakako vam preporučujemo da zakažete probni trening i uverite se u sve njegove prednosti.

Funkcionalni trening

Funkcionalni treninzi u našem studiju su jedan od najboljih načina da steknete i zadržite dobru formu, vitalnost i energiju. Zbog svoje efikasnosti i rezultata koje daje ovo je jedan od najpopularnijih sistema treninga u svetu, a i kod nas. Suština treninga ne bi trebalo da bude samo imati savršen izgled i vanprosečne sposobnosti tela, već glavni cilj, a i motiv da se priključite ovakvom vidu vežbanja jeste imati zdravo i funkcionalno telo i imati dovoljno energije za radostan i ispunjen život. Naš novi program je prava podrška i motivacija Vama na putu ka ostvarenju željenih rezultata.

Opis programa: vežbe  su izvedene iz prirodnog čovekovog kretanja i svakodnevnih aktivnosti u cilju omogućavanja telu da se kreće bez ograničenja. Kombinacijom različitih pokreta u više ravni angažuje se istovremeno više mišićnih grupa, kako donjeg tako i gornjeg dela tela. Podizanje i spuštanje tereta, ustajanje iz sedećeg položaja i obrnuto, čučnjevi, rotacije, saginjanja, hodanje sa nošenjem tereta i druge aktivnosti su osnova ovog programa. Osim što utiče na razvoj sposobnosti kao što su snaga, opšta izdržljivost, koordinacija i gipkost, ovaj program pozitivno deluje na kardiorespiratorni sistem, ubrzava metabolizam i podiže celokupno zdravstveno stanje organizma na viši nivo. Zbog svog kompletnog pristupa pokretu, kao osnovnoj biološkoj potrebi čoveka, funkcionalni trening je kreiran prvenstveno sa jednim ciljem, a to je optimalno zdravstveno stanje organizma.

Program je prilagođen radu u mešovitoj grupi (vežbači različite spremnosti i iskustva), jer omogućava individualno prilagođavanje. Ukoliko želite da smanjite % masnih naslaga u telu, ili je vaš cilj samo poboljšanje kondicije i mišićne izdržljivosti, onda je ovo pravi izbor treninga za vas.

MonTueWedThuFriSatSun
19:15
20:15

Masaža beba

PROGRAM OBUKE RODITELJA ZA MASAŽU BEBA

Dodir i miris su veoma važno sredstvo komunikacije za bebu tokom njene prve godine života. Nežni dodir bebi prenosi roditeljski ljubav i na taj način se formira jaka veza između nje i roditelja. Primena masaže kod beba je praksa stara više stotina godina, ali i običaj negovan u kulturama mnogih naroda. Brojna istraživanja su potvrdila da masaža beba značajno utiče na emocionalni i motorički razvoj deteta, pomaže bebi da bolje spava, umanjuje bolove usled kolika, zatvora ili rasta zubića. Masaža stimuliše kod beba:

– razvoj mozga
– cirkulaciju
– digestivni, hormonalni, imuni sistem
– koordinaciju i ravnotežu
– disanje, imunitet i varenje
Važno je napomenuti da pored benefita za bebe, postoje i brojni benefiti za roditelje:
bolje razumevanje bebe, čitanje i uvažavanje bebinih signala i bolje razumevanje govora tela, pospešivanje procesa povezivanja, povećanje samopouzdanja i osnaživanje roditelja, unapređivanje roditeljskih veština, podjednaka zastupljenost oba roditelja, kvalitetno vreme provedeno sa bebom, snižavanje nivoa hormona stresa a povećavanje nivoa hormona za opuštanje (oksitocina i prolaktina), bolje spavanje (jer beba bolje spava), smanjenje postnatalne depresije, kontakt sa drugim roditeljima na obukama za masažu beba i razmena iskustava…

Masažu beba izvode roditelji, dok instruktor pokazuje pokrete na lutki. Prednost rada u grupi je i upoznavanje sa drugim roditeljima i razmena iskustva. Obuka se sastoji iz dva dela- praktičnog i teorijskog, gde se razgovara o bebinom plaču, signalima, benefitima masaže, prilagođavanju masaže detetu koje raste i raznim drugim izazovima roditeljstva.

Program je namenjen roditeljima beba do 12 meseci i traje 5 časova koji se održavaju jednom nedeljno. Obuku vodi sertifikovani instruktor IAIM instruktor za masažu beba-CIMI (Certified Infant Massage Instructor) Brankica Petrov.

Core workout 30min

Šta je to CORE /kor/?

CORE je naziv za specifičnu grupu mišića koja se u novije vreme sve češće pominje kao važna komponenta svakodnevnih aktivnosti čoveka, bilo da je u pitanju kretanje, sedenje ili vežbanje. Ovi mišići su osnovna potpora ljudskom telu, jer stabilizuju kičmu i karlicu, dok istovremeno štite unutrašnje organe i drže kičmeni stub uspravnim. Nalaze se u centralnom delu tela i čine osnovu našeg težišta. Obuhvataju dublje strukture mišićnog tkiva između leđa i stomaka. Sa gornje strane nalazi se dijafragma, a sa donje mišići karličnog dna, poznati još kao “pelvic floor” mišići.

IMG_9236

Ovaj program čini niz parternih vežbi gde je glavno opterećnje sopstvena težina tela, ali se u programu mogu koristiti i rekviziti.

Core workout je namenjen svima koji žele da ojačaju posturalne mišiće i poprave svoje držanje. Svaka od vežbi ima dve opcije – početni i napredni nivo, tako da se podjednako preporučuje kako početnicima i osobama koje nisu fizički dovoljno aktivne, tako i redovnim vežbačima, za koje je ovaj program pravi izazov i dopuna već postojećim vidovima vežbanja. Jačanjem CORE-a smanjuje se rizik i od povreda, najčešće leđa, tokom drugih fizičkih aktivnosti.

No classes scheduled