Sedenje, čovekov siguran put u bolest - Body Temple

Sedenje, čovekov siguran put u bolest

SEDENJE, ČOVEKOV SIGURAN PUT U BOLEST

Dragi čitaoci ovog teksta, molim vas da izdojite vaših 5 minuta vremena za ovaj kratak osvrt na statistiku naše realnosti. Možda će ovaj tekst biti od koristi ako ne vama, onda vašim prijateljima.

Više puta, sigurna sam čuli ste da je dokazano kako je vežbanje zdravo. I pored ove činjenice, novi statistički izveštaji WHO (Svetske zdravstvene organizacije) govore o sve većoj stopi smrtnosti i njenoj povezanosti sa fizičkom neaktivnošću. Da, moguće je da u 21.veku sve više ljudi boluje od posledica nekretanja.

Većina oboljenja je rezultat složene interakcije između naslednih faktora i faktora sredine, kao što su ishrana, način života i socijalni faktori.

Veliki broj ljudi u svetu boluje od ozbiljnih kardiovaskularnih poremećaja ili ima druge zdravstvene probleme koji su često posledica fizičke neaktivnosti: glavobolje, depresija, bolovi u kičmi i zglobovima, povišen krvni pritisak, povišen nivo šećera u krvi, problemi sa probavom, hormonski disbalans itd. Nije utvrđeno, ali je dokazana značajna korelacija između mnogih navedenih poremećaja i fizičke neaktivnosti (navodi se i nekoliko oblika kancera).

. Nezdrav način života proždire ljude na planeti (upravo kao ovaj hamburger na slici koji proždire čoveka). Da je ovo postalo problem globalnog karaktera više je nego očigledno, ali istina kao da se i dalje krije od očiju javnosti. Farmaceutska industrija nikada bolje nije poslovala, ali istina kao da se skriva od očiju javnosti – za skoro sve navedene bolesti „lek“ je POTPUNO BESPLATAN I DOSTUPAN.

Vežbanje, hodanje, vežbanje, plivanje, vežbanje … KRETANJE.

(programirana redovna fizička aktivnost koju karakteriše pravilno izvođenje, umerenog intenziteta, istovremeno angažovanje velikih mišićnih grupa, u trajanju od minimum 30 minuta)

Dugotrajno sedenje i loše navike u ishrani siguran su put ka bolesti, a dalje od toga- zaključite sami . Zaista zvuči tužno: SeDSSedentary Death Syndrom. Termin koji je još 2001. godine formulisao prof.Frank Booth (University of Missouri, Columbia) a zapravo ima značenje SMRT IZAZVANA EKSTREMNOM NEAKTIVNOŠĆU I LOŠOM ISHRANOM. Nemojte odmah da pomislite na prosečnog Amerikanca sa ogromnim stomakom kako sedi ispred TV-a i jede čips. Pođite od sebe prvo, koliko sati dnevno provodite za radnim stolom, za stolom u restoranu ili kod kuće, ispred računara ili TV-a, u kolima.. .a koliko minuta (ne sati) dnevno ste stvarno aktivni? (ne računamo pranje sudova i šetnju do komšinicinog stana)

 

Negde sam pročitala podatak da je 97 od 100 ljudi je NEAKTIVNO. Čak i da je podatak pogrešan, i sa 57% opet je previše. Broj gojazne dece raste. Sve je više obolelih od dijabetesa (tip 2) . Osteopenija i osteoporoza kod odraslih su u porastu. Fizička neaktivnost kod dece u razvoju može imati jako velike i ozbiljne posledice na zdravlje, a najviše na mišićno koštani-sistem. Roditelji, budite lični primer svojoj deci. Ako nemate vremena, uslova ili niste u mogućnosti da priuštite porodično vežbanje, šetnja u prirodi je uvek korisna, besplatna i praktična aktivnost.

 

Tražeći još koji podatak, statistiku da navedem u vezi teme http://www.statista.com/statistics/252063/us-sedentary-lifestyle-among-adults-by-ethnicity-2009-2010/

otkucala sam na Google-u pojmove „sedentary lifestyle and ..“ i zamislite koji termini su bili na prva 4 mesta?

Neću vam otkriti, to ostavljam vama, čisto kao ideju da se malo informišete i sami da istražujete, a kada je život pojedinca u pitanju, onda nam statistika nije ni važna. Važnije je dati sebi upravo sada – ovog trenutka, iskren odgovor na sledeća pitanja, pa vas molim da još kratko samo ostanete na ovoj stranici jer ste u pitanju vi i vaš život, odnosno svest i vaša odluka o izboru i načinu na koji ćete potrošiti vaše vreme u vašem životu.

  1. Da li se osećam srećno, zadovoljno, ispunjeno ili nemam vremena za sebe?
  2. Ko je odgovoran za moje trenutno stanje u životu?
  3. Da li mogu da promenim na bolje trenutnu situaciju?
  4. Koliko vremena nedeljno izdvajam/planiram da izdvojim za fizičku aktivnost?
  5. Da li i kako mogu uticati pozitivno na svoje najbliže u smislu podsticanja zdravih navika?

 

Zapamtite „Ne postoji biološka i psihička funkcija organizma na koju (odgovarajuća) fizička aktivnost ne deluje povoljno“ P.O. Astrand